Store Intelligence
Contorizarea fluxului de clienți și a ratei de conversie, rapoarte detaliate de marketingStore Intelligence este un concept ce însumează informațiile ce pot fi preluate de la echipamentele din spațiile comerciale în scopul oferirii de rapoarte manageriale.
Evoluția tehnologică și tendința continuă de interconectare a sistemelor a dus la concepte precum Hyperconectivity și Internet of Things. În retail, acest lucru se traduce în store intelligence, constând în sisteme interconectate și disponibile în timp real online sau în rețele private.
Câteva exemple de sisteme:
- People counting - numărator de persoane - oferind rapoarte cu privire la rata de conversie, gradul de ocupare etc.
- RFID pentru managementul inventarului – ajută la scurtarea semnificativă a duratei inventarelor, împrospatarea automată a stocurilor, efectuarea de comenzi automate către furnizori, verificări de stoc
- EAS store intelligence oferă statistici referitoare la numărul de alarme, tipul acestora, conectarea cu sistemele de supraveghere video, raportarea statusului sistemului
- Customer satisfaction – rapoarte generate automat legate de anumite promoții sau activități
- Sistem de heat-mapping - organizarea inteligentă a spațiului de vânzare și generarea unor rapoarte intuitive care arată interesul clienților pentru anumite zone din spațiul comercial
- Facial recognition - recunoaștere facială – ajută la identificarea timpurie a persoanelor suspecte, aflate pe o listă neagră, controlul accesului, statistici despre vizitatori – sex, vârstă, statut social, dispoziție